Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Agnès Van Zanten

Sociòloga, directora d'investigació al Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) i directora del Réseau d'Analyse Pluridisciplinaire des Politiques Éducatives (RAPPE), tots dos de París


Agnès Van Zanten és sociòloga, directora d'investigació al Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS). Treballa en el marc de l'Observatoire Sociologique du Changement, laboratori d'investigació de l'Institut d'Estudis Polítics de París, associat al CNRS. És directora del Réseau d'Analyse Pluridisciplinaire des Politiques Éducatives (RAPPE) del CNRS, en el marc del qual anima seminaris i projectes d'investigació que impliquen investigadors francesos i estrangers i joves doctorands. És membre del comitè estratègic de l'Agència Nacional de la Investigació de França, i directora de la col½lecció "Educació i Societat" a Presses Universitaires de France.
És responsable, també, de la xarxa temàtica "Sociologia de l’educació i la formació" de l'Associació Francesa de Sociologia i membre del comitè de redacció de diversos estudis científics, francesos i estrangers. Alhora és membre de diversos comitès d'edició de revistes, com ara Éducation et Sociétés, Educação e Sociedade, European Educational Research Journal, Recherches Sociologiques i Revue Française de Pédagogie.
Els seus principals centres d'interès com a investigadora són la construcció de desigualtats i segregacions escolars, les dinàmiques educatives locals, les polítiques d'educació, la comparació dels sistemes locals i nacionals d'educació, i les teories, els mètodes, la difusió i la recepció de les investigacions en sociologia de l'educació.
Ha publicat nombroses obres sobre les seves tasques d'investigació, en particular durant els cinc últims anys: Les classes moyennes, l'école et la ville: la reproduction renouvelée; Les nouveaux enseignants. Changeront-ils l'école?; New modes of reproducing social inequality in education: the changing role of parents, teachers, schools and educational policies; Competition and interaction between research knowledge and state knowledge in policy steering in France; La construction des politiques d'éducation: de la centralisation à la délégation au local; Les effets de la compétition sur les logiques d'action des établissements d'enseignement dans six contextes locaux européens; Les choix scolaires dans la banlieue parisienne: défection, prise de parole et évitement de la mixité.

Ha participat al debat...

L'elecció d'escola. Estratègies de les classes mitjanes

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca