Els Debats d'educació són una iniciativa de la Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya per a impulsar el debat social sobre el futur de l'educació. [+]

Cicle Debats d'Educació
Els joves i l'educació del futur
Cecilia Braslavsky
Directora de l'Oficina Internacional de la UNESCO a Ginebra

Resum

Des de 1934, l'Oficina Internacional d'Educació de la UNESCO organitza el Congrés Internacional d'Educació (CIE), un fòrum mundial per a establir el diàleg entre ministres d'educació, tot i que també hi participen investigadors, professionals i representants d'organitzacions intergovernamentals i no governamentals. La 47ª edició del CIE va tenir lloc a Ginebra del 8 a l'11 de setembre de 2004 amb el títol "Una educació de qualitat per a tots els joves: desafiaments, tendències i prioritats", l'objectiu final del qual era estudiar les maneres de reformar l'educació, especialment l'educació secundària, i adaptar-la a les necessitats individuals i col·lectives dels joves i a les realitats sòcio-econòmiques del segle XXI.

En les seves conclusions, els ministres d'educació presents van definir deu desafiaments per al futur, que es basen sobretot en la realitat que més de la meitat de la població mundial té menys de 25 anys, per la qual cosa són aquestes futures generacions les que necessitaran que s'incrementi la qualitat de l'educació, cosa que no es pot plantejar només a escala nacional, sinó també global. Aquests desafiaments inclouen millorar aspectes com la innovació, la qualitat, el suport bàsic de la família, la igualtat de gènere o la transmissió de la cultura democràtica per a aconseguir competències per a la vida futura.

Paraules clau
Educació, joventut, UNESCO, qualitat
Presentació Consell editorial
Organitzen:
© Fundació Jaume Bofill i FUOC, 2006