Els Debats d'educació són una iniciativa de la Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya per a impulsar el debat social sobre el futur de l'educació. [+]

Cicle Debats d'Educació
Trajectòries escolars de l'alumnat estranger als Estats Units
Marcelo M. Suárez-Orozco
Professor de globalització i educació de la càtedra Courtney Sale Ross
Codirector dels estudis d'immigració de la Universitat de Nova York

Resum

En el món actual hi ha una onada migratòria sense comparació en la història de la humanitat, amb 185-200 milions d'immigrants transnacionals, sense comptar les dinàmiques migratòries internes. Als Estats Units, per exemple, des de l'any 1990 entren més d'un milió d'immigrants anuals.

La immigració transforma els països d'acollida, i alguns més que d'altres. No és igual tenir una història i una tradició de recepció d'immigració (com per exemple els Estats Units, Canadà o Austràlia) que no tenir-ne (com per exemple Espanya).

En el món de l'educació, la immigració té un efecte clar en la trajectòria escolar dels alumnes, ja que ens trobem amb diferents problemàtiques que afecten greument molts d'aquests nens: problemàtica del llenguatge, escolaritat interrompuda, problemàtiques dels pares, poca cultura d'escola, diferents models culturals o la pèrdua d'autoritat dels pares.

Paraules clau
immigració, escola, transnacional, estrangers, educació
Presentació Consell editorial
Organitzen:
© Fundació Jaume Bofill i FUOC, 2006