Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Paul Howard-Jones

Professor de Neurociència i Educació a la Universitat de Bristol (Regne Unit).


El professor Howard-Jones, abans de finalitzar el seu doctorat, va ser mestre i inspector educatiu, i aquesta experiència va fomentar el seu interès en aplicar la comprensió de la cognició i la neurociència per millorar l'aprenentatge dels infants.

En particular, en els darrers anys ha estat duent a terme experiments per ajudar a trobar més informació sobre com poder fomentar la creativitat a l’aula amb l’ús de noves tecnologies.

La seva recerca combina la modelització neurocomputacional d’imatges cerebrals per tal d’avaluar l’aprenentatge. Els mètodes que utilitza per aquesta modelització estan centrats en l’elaboració de jocs d’aprenentatge educatiu.

Com a membre del grup de “Neurociència i Educació” de la Royal Society del Regne Unit, va participar en l’elaboració d’un informe sobre les implicacions de la neurociència en la educació al 2011 (enllaç). Algunes de les seves conclusions van ser:

  • Els resultats de l’aprenentatge no estan exclusivament determinats per l’entorn; els factors biològics també són molt importants.
  • La neurociència ajuda a descobrir quins tipus d’aprenentatge són més gratificants que d’altres.
  • L’aprenentatge de noves habilitats canvia el cervell i que aquests canvis es reverteixen
    quan la pràctica de l'habilitat cessa. Per aquest motiu "usar-lo o perdre'l" és un important principi per a l'aprenentatge permanent.
  • L'estrès i l'adversitat, es poden construir a través de l'educació, amb efectes de per vida en la vellesa.
  • Les tecnologies digitals tenen el potencial de crear més oportunitats d'aprenentatge
    dins i fora de l'aula, i durant tota la vida.

Ha participat al debat...

Neurociència i educació: com podem jugar, aprendre i ser més creatius?

Explora


Com pots seguir els
Debats d’Educació

Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca