Melissa Benn, escriptora britànica i activista per a l'educació integral, comprensiva i pública d'alta qualitat i pels beneficis que aporta a la societat en el seu conjunt.
Va estudiar a una de les escoles de secundària que han liderat l’educació integral a Anglaterra; Holland Park School. Posteriorment, es va graduar en Història a la London School of Economics.
Els seus primers treballs van incloure treballar en el National Council for Civil Liberties (Consell Nacional per a les Llibertats Civils) com a assistent d'informació de Patricia Hewitt, més tard secretària d'Estat de Salut, i com a investigadora del professor Stuart Hall, a la Open University.
És escriptora i periodista, destacant pels seus articles sobre educació al diari The Guardian i a la Public Finance magazine. Entre els seus llibres destaquen obres com Education and Democracy, co-editat amb Clyde Chitty (2004); A Comprehensive Future: Quality and Equality For All Our Children, co-escrit amb Fiona Millar (2006); School Wars: The Battle for Britain's Education (2011) i School Myths (2015), que ha estat àmpliament revisat i provocat molta discussió. Es tracta d’una de les veus més crítiques al sistema educatiu britànic destacant els gran contrastos que existeixen: inspirador i depriment, igualitari i elitista, selectiu i no selectiu, secular i religiós, multicultural i monocultural, centralitzat i anàrquic, sota-finançat i fastuós, desgastat i brillant...
Fundadora de la Local Schools Network (Xarxa d’Escoles Locals al Regne Unit), per promoure les escoles públiques locals al Regne Unit i corregir els mites i mentides que es difonen sobre aquests centres educatius, tot remarcant els seus èxits. Els 4 eixos fonamentals que intenta difondre aquesta xarxa són:
1-Tots els nens tenen dret a anar a una escola pública excel·lent, permetent a tots els infants a assolir el seu màxim potencial.
2-Cada escola pública ha de tenir un procediment d'accés just.
3-Cada escola pública ha de ser sensible a les necessitats dels alumnes i els desitjos dels seus pares i mares, a banda de retre comptes a la comunitat local.
4-Les escoles públiques en dificultats han de ser recolzades per millorar, no atacant-les i desmoralitzant als seus usuaris.
Melissa també està involucrada a la Queen Park Community School, escola comprensiva on assisteixen les seves filles, fundadora d’un projecte d’escriptura a la mateix centre i membre de la parent-teacher association (AMPA).