Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Esteu aquí

Seminari Web

Seminari Web:
Com l’aprenentatge social online transforma l’educació?

(Open social learning)

El 26 de febrer de 18:00h a 19:00h (GMT+1), us convidem al webinar sobre com les xarxes d'aprenentatge en línia estan transformant l'educació. La conferència de Philipp Schmidt el passat desembre als Debats d’Educació va tenir la virtut d’obrir noves perspectives en el nostre panorama educatiu. Insistim molt en l’educació formal, la que es dóna a l’escola, a l’institut, a les aules universitàries... I potser oblidem que avui una bona part de l’aprenentatge es dóna en altres contextos i entorns no tan formals, que sovint es troben fora del control dels centres educatius. Per exemple, a les xarxes en línia, on cada dia més els nostres alumnes i adolescents passen hores i hores...
Per això ens volem preguntar:
• Com poden ajudar l’aprenentatge, les xarxes en línia?
• Fins a quin punt aquests nous entorns poden contribuir a fer més efectiu el procés d’aprenentatge?
• Però, què són exactament les xarxes d’aprenentatge en línia?
• En podem crear des del centre educatiu?
• Com ens hi hem de posicionar com a professionals de l’educació?
• I les famílies, com hi ha de reaccionar?

El seminari web té prevista una durada aproximada de 60'.

El webinar tindrà lloc en obert i l'accés al mateix serà gratuït.

La Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya us conviden a aquest webinar conduït per Joan Badia, catedràtic de llengua i literatura, cofundador i membre de la plataforma PracticaReflexiva.pro i amb la participació de persones que han reflexionat sobre aquest tema a Catalunya:

Estel Paloma, economista, professora i creadora d'experiències innovadores educatives.

Ismael Peña-López, professor de la Universitat Oberta de Catalunya.

Margalida Capellà, catedràtica de Grec de secundària.

Amb ells, i amb la vostra participació, examinarem possibles respostes a les qüestions plantejades.


Joan Badia
Catedràtic de llengua i literatura a l’educació secundària obligatòria. Actualment treballa a la SI Bages Sud, de Castellbell i el Vilar. Ha estat professor universitari (UAB, FUB, UOC), i amb anterioritat ha ocupat càrrecs de responsabilitat sobre innovació educativa, política universitària, formació permanent del professorat al Govern de la Generalitat. També és autor de llibres de text i manuals per aprendre llengua catalana.

Estel Paloma
Economista de formació i professora de vocació. Des de l'any 1989 treballa a l'Escola Pia de Mataró, havent passat prèviament per les Dominiques d'Horta. Ha desenvolupat i implementat experiències innovadores a les aules. Treballa com a mestra perquè cada dia és diferent i això l'enriqueix tant a nivell personal com professional. El seu lema és "emprendre és una actitud". Podeu seguir el seu blog Som el que emprenem i a twitter @EstelPaloma.

Ismael Peña-López
Professor de la Universitat Oberta de Catalunya, als Estudis de Dret i Ciències Polítiques, així com investigador al seu Internet Interdisciplinary Institute i al seu eLearn Center. Treballa sobre l’Impacte de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el Desenvolupament. En concret, els interessos es centren en la mesura de l’evolució de les economies digitals i l’adopció personal d’allò digital (e-readiness, divisòria digital), així com l’impacte de les TIC en el Desenvolupament i les seves principals institucions, especialment en l’àmbit de les TIC i l’educació i les TIC i la democràcia. Podeu seguir el seu blog Ictology i a twitter @ictlogist.

Margalida Capellà Soler
Catedràtica de llengues clàssiques a l'Institut Premià de Mar. Com a experta en l'ús de les noves tecnologies a l'aula, ha desenvolupat diversos projectes d'E-learning. És membre actiu de Chiron, el primer portal de professors de clàssiques, també forma part de l'equip de treball de Clàssiques de l'ICE de la UAB. Aquí trobareu la seva activitat en paper: llibres de text, adaptacions literàries, jocs didàctics, llibres i articles especialitzats... Podeu seguir el seu blog El Fil de les Clàssiques, premi bloc Catalunya 2008 i Edublogs Categoria professorat i a twitter @AracneFil.

Com participar al webinar?

  • Poseu en marxa el vídeo clicant-hi a sobre o prement la tecla "play".
  • Feu els vostres comentaris publicant directament a Twitter amb el hashtag #debatseducacio.
  • Si no teniu Twitter o no el voleu fer servir, també podeu fer comentaris directament a aquesta pàgina. Una aplicació us demanarà una identificació mínima o bé lligar la pàgina amb el vostre compte de Facebook o Twitter.

Documents del seminari web

Participa!


comments powered by Disqus

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca