- Català
- Español
- English
Exdirector de l’escola primària Grange (Gran Bretanya) i expert en lideratge, creativitat i canvi organitzatiu
Per a Richard Gerver, exdirector de l’escola primària Grange (Gran Bretanya) i expert en lideratge, creativitat i canvi organitzatiu, hi ha tres conceptes que marquen com han de ser les escoles del futur: viure, aprendre i riure.
Per a Gerver, «l’educació formal, clàssica, basada a superar exàmens, no crea persones creatives i innovadores preparades per al futur que els tocarà viure en el segle XXII, sinó persones que s’acostumen a ser gestionades (s’acostumen que els diguin què han d’aprendre i com ho han d’aprendre). L’educació clàssica provoca que moltes persones siguin fracassades perquè esperen ser gestionades».
El ponent dóna un exemple de canvi de tendència: «La Xina és un dels països que obté millors resultats en l’informe PISA perquè ensenya a superar exàmens».
«El repte que tenim –conclou Gerver– és crear sistemes educatius del segle XXII que ensenyin que el món és aquí per a agafar-lo i que els joves inventin el seu futur, construint entorn del somriure i de l’aprenentatge continu.»
Aquest Debat d'Educació compta amb el suport del programa Internationalization at Home de l'Obra Social "la Caixa".
El paper de les famílies en la millora de l'e...
Annie Kidder |
Col·laborar, innovar i liderar. El futur de la pro...
John MacBeath |
Privatitzar és la solució? Reptes i tensions del f...
Henry Levin |
Els textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca