Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Esteu aquí

Melissa Benn

Escriptora britànica i activista per a l'educació integral, comprensiva i pública.


Melissa Benn, escriptora britànica i activista per a l'educació integral, comprensiva i pública d'alta qualitat i pels beneficis que aporta a la societat en el seu conjunt.

Va estudiar a una de les escoles de secundària que han liderat l’educació integral a Anglaterra; Holland Park School. Posteriorment, es va graduar en Història a la London School of Economics.

Els seus primers treballs van incloure treballar en el National Council for Civil Liberties (Consell Nacional per a les Llibertats Civils) com a assistent d'informació de Patricia Hewitt, més tard secretària d'Estat de Salut, i com a investigadora del professor Stuart Hall, a la Open University.

És escriptora i periodista, destacant pels seus articles sobre educació al diari The Guardian i a la Public Finance magazine. Entre els seus llibres destaquen obres com Education and Democracy, co-editat amb Clyde Chitty (2004); A Comprehensive Future: Quality and Equality For All Our Children, co-escrit amb Fiona Millar (2006);  School Wars: The Battle for Britain's Education (2011) i School Myths (2015), que ha estat àmpliament revisat i provocat molta discussió. Es tracta d’una de les veus més crítiques al sistema educatiu britànic destacant els gran contrastos que existeixen: inspirador i depriment, igualitari i elitista, selectiu i no selectiu, secular i religiós, multicultural i monocultural, centralitzat i anàrquic, sota-finançat i fastuós, desgastat i brillant...

Fundadora de la Local Schools Network (Xarxa d’Escoles Locals al Regne Unit), per promoure les escoles públiques locals al Regne Unit i corregir els mites i mentides que es difonen sobre aquests centres educatius, tot remarcant els seus èxits. Els 4 eixos fonamentals que intenta difondre aquesta xarxa són:

1-Tots els nens tenen dret a anar a una escola pública excel·lent, permetent a tots els infants a assolir el seu màxim potencial.

2-Cada escola pública ha de tenir un procediment d'accés just.

3-Cada escola pública ha de ser sensible a les necessitats dels alumnes i els desitjos dels seus pares i mares, a banda de retre comptes a la comunitat local.

4-Les escoles públiques en dificultats han de ser recolzades per millorar, no atacant-les i desmoralitzant als seus usuaris.

Melissa també està involucrada a la Queen Park Community School, escola comprensiva on assisteixen les seves filles, fundadora d’un projecte d’escriptura a la mateix centre i membre de la parent-teacher association (AMPA).

Ha participat al debat...

School wars: l’escola pública està en perill a Europa?

Explora


Com pots seguir els
Debats d’Educació

Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca