Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Esteu aquí

Henry Levin

Professor d’Economia i Educació al Teachers College de la Universitat de Colúmbia, i professor emèrit de la Universitat de Stanford


És professor d’Economia i Educació al Teachers College de la Universitat de Colúmbia, i professor emèrit de la Universitat de Stanford. 

 
És director del Centre Nacional per a l’Estudi de la Privatització en l’Educació i codirector del Centre per als Estudis de Costos i Beneficis en Educació, als Estats Units.
 
Professor «William H. Kilpatrick» d’Economia i Educació.
 
Henry M. Levin és el professor «William Heard Kilpatrick» d’Economia i Educació a Teachers College, Universitat de Colúmbia, i és director del Centre Nacional per a l’Estudi de la Privatització en l’Educació, una institució no partidista. També és professor emèrit «David Jack» d’Educació Superior i Economia a la Universitat de Stanford, on va treballar entre 1968-1999 després de ser economista a la institució Brookings (Washington, DC). És especialista en economia de l’educació i recursos humans, i ha publicat setze llibres i quasi tres-cents articles sobre aquests temes i altres de relacionats. Ha estat membre del Centre d’Estudis Superiors en Ciències del Comportament i de l’Institut per als Estudis Superiors, Universitat de Tel-Aviv, professor visitant amb distinció a la Universitat de Pequín, i investigador visitant a la Fundació Russell Sage. Ha estat professor Fulbright a la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Metropolitana de Mèxic, i professor visitant «Wei Lun» a la Universitat Xinesa de Hong Kong.

Levin va ser president de la Societat per a la Recerca en Avaluació i va rebre d’aquesta institució el premi Gunna Mirdal per les Contribucions al Camp de l’Avaluació. És exeditor de laReview of Educational Research. El 1991 el New York Times el va nomenar un dels nou líders nacionals per la innovació en educació. El 1992 va rebre el premi Charles A. Dana per les Contribucions Pioneres a l’Educació. Ha estat membre i president del Consell Escolar de Palo Alto (Califòrnia) i investit professor convidat a la Universitat de Pequín. També pertany al Consell d’Administració del Servei de Proves Educatives i va ser vicepresident de la Societat Internacional i Comparativa per a l’Educació (CIES), de la qual va esdevenir president el 2008. Actualment, Levin investiga sobre reformes educatives, xecs educatius, anàlisis de cost i eficiència, finançament d’equitat educativa i privatització educativa.

Durant el període 1986-2000 va ser director del Projecte d’Escoles Accelerades, una iniciativa de reforma educativa nacional per a accelerar l’educació de joves en situació de risc. Actualment hi ha més de mil escoles «accelerades» de primària i secundària en uns quaranta països, cinquanta de les quals són a Hong Kong. Els seus llibres més recents són: Cost-Effectiveness Analysis: Methods and Applications (Sage Publications, 2000)Privatizing Education (Westview, 2001) i Privatizing Educational Choice, 2005.

Ha participat al debat...

Privatitzar és la solució? Reptes i tensions del finançament de l’educació

Explora


Com pots seguir els
Debats d’Educació

Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca