- Català
- Español
- English
Directora, serveis de consultoria en «Learning Futures» i «Learning Frontiers» (Global Education Leaders' Program).
El problema de la desafecció per l'educació que tenen molts alumnes preocupa arreu del món, tant a països amb bons resultats acadèmics com a països amb resultats més negatius. És un senyal d'alerta que hi ha alguna cosa en els sistemes educatius que no funciona.
La desafecció s'entén com la falta d'implicació i compromís dels alumnes en l'educació. No és una qüestió que afecti només els alumnes amb més mals resultats. Un estudi canadenc arriba a la conclusió que hi ha més implicació dels alumnes en les primeres etapes educatives i molta menys en l'educació secundària.
Cal distingir implicació en l'escola d'implicació en l'educació.
Un estudi de la Universitat de Bristol determinava que per a aconseguir més implicació en l'educació aquesta ha de complir una sèrie de funcions:
Hi ha exemples que demostren que aquesta educació significativa que implica l'alumne no es dóna:
L'educació que s'ofereix no sempre prepara per a les necessitats de la vida en el segle xxi. Ara calen aprenents apassionats que aprenguin durant tota la vida. La tecnologia posa a l'abast de la gent moltes eines educatives que abans eren impensables. Això no significa que no es necessitin les escoles, però sí que han de canviar; no han de millorar, sinó que s'han de transformar.
Per a aconseguir més implicació cal que els alumnes estiguin més motivats. Un estudi de l'ONG Innovation Unit determinava tres elements que són bàsics per a motivar:
L'estudi Learning Frontiers, elaborat a Austràlia, vol aconseguir crear aprenents amb èxit que confiïn en ells mateixos i ciutadans actius. Per aquest motiu els autors han analitzat diversos estudis i experiències per a trobar la clau de la motivació i saber què apassiona els estudiants. Els quatre principis bàsics a què han arribat són aquests:
Un exemple de bones pràctiques en aquest sentit és la High Tech High de san Diego:
Jornada
Debats d'Educació |
Pensant el futur de l'educació. 10 anys de de...
Núria García Quera i Júlia Martí Comas |
Social Open Learning – Poden les xarxes d’aprenent...
Philipp Schmidt |
Els textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca