- Català
- Español
- English
El professorat està adquirint un rol clau en el desenvolupament de la innovació tecnològica educativa, evolucionant de simple consumidor, a creador i generador d'idees, solucions i productes. El camí tot just comença, però les possibilitats de connectar mercat amb comunitat educativa són àmplies, i els resultats prometedors. Aquest seminari web explora com a Catalunya s'està avançant en aquesta línia amb iniciatives que converteixen els professors en agents actius.
Professora i cap del Departament de Tecnologia de l'Institut d'Altafulla
«Fem xarxa»
Cofundador i CEO de la plataforma de videolliçons EDpuzzle
«Participar»
Hi ha quatre factors que han motivat l'èxit d'EDpuzzle i que tenen a veure amb l'experiència de professor: conèixer, experimentar, empatitzar i comunicar.
Les claus són experimentar, incentivar i compartir.
Director de Nous Negocis i Innovació d'ABACUS
«Busquem relacions de confiança»
La Cooperativa Abacus elaborarà un informe a partir d'una enquesta als clients per tal d'orientar els productes a les necessitats reals.
«Volem enfocar-nos, posant en contacte les necessitats dels clients i l'oferta dels desenvolupadors». L'informe s'adreça a conèixer quins recursos educatius són els que millor funcionen, conèixer l'oferta i la demanda del mercat.
L'informe té vocació de servei a la comunitat. «L'informe està pensat per a ser compartit i divulgat. Compartint el que sabem, aprenem junts».
Per a Antonio Naranjo la innovació només serà possible si hi ha relació de confiança entre les parts i tots se senten cocreadors.
Quim Sabrià
Antonio Naranjo
Júlia Llurba
Antonio
Els alumnes han de tenir un paper central. Però és molt complex que siguin cocreadors i que participin directament en el desenvolupament d'eines. Això sí, poden formar part de grups de prova que avaluïn les propostes.
Quim
És molt important que tots els alumnes siguin actius i participin en la creació de continguts, però és molt difícil. El professor és qui ha de decidir si estan preparats o no. Per exemple, es poden fer activitats perquè l'alumne tingui curiositat per innovar i vegi que el món no és rígid.
Júlia.
Està bé que els alumnes generin continguts. «Nosaltres ho fem. Els plantegem idees i els donem marge per a poder innovar. Quan s'hi acostumen, aprenen a fer continguts com ara pàgines web, per exemple».
PONENTS
De les aules a Silicon Valley. Quim Sabrià, un professor català que ha esdevingut un dels emprenedors tecnològics educatius amb més èxit a nivell mundial ens explicarà què el va motivar a donar el salt i compartirà la seva visió de l’estat actual de la innovació a les aules.
Quim Sabrià és el cofundador i CEO de la plataforma de vídeo-lliçons EDpuzzle, amb impacte a més d'11 milions d’alumnes en més de 150 països i amb oficines a Barcelona i San Francisco. En Quim, abans de ser un dels emprenedors EdTech més influents, havia estat professor de matemàtiques a Badalona. És llicenciat en ADE i màster en Formació del professorat. Twitter personal / Twitter Edpuzzle / LinkedIn
De la comercialització de material educatiu tradicional al focus en la innovació centrada en l’usuari. La cooperativa ABACUS treballa per oferir valor a la comunitat educativa i establir ponts entre el mercat EdTech i els que estan en la primera línia a les escoles. Al webinar, sabrem com analitzen el mercat i avaluen els productes i coneixerem la recerca interna que estan realitzant sobre la connexió entre desenvolupadors i aules.
Antonio Naranjo és Director de Nous Negocis i Innovació d’ABACUS. Amb anterioritat, entre el 2010 i el 2016, va ser Gerent del clúster de productes infantils de Catalunya, Kid’s Cluster i un dels seus impulsors. Anteriorment, havia estat Director de Marketing i Gerent de Formació a AECOC. És llicenciat en Economia. Twitter / LinkedIn
De consumidora, creadora i avaluadora d’eines tecnològiques a l’aula. La Júlia Llurba és una docent que porta anys implementant recursos EdTech a les aules de secundària. El seu perfil combina el ser una creadora d’eines i plataformes tecnològiques educatives i al mateix temps, avaluadora de productes llençats des del món empresarial. Compartirem amb ella aquesta doble vessant per debatre com el professorat pot ser un agent actiu i central en el desenvolupament tecnològic educatiu.
Júlia Llurba és professora i cap del departament Tecnologia de l’Institut d’Altafulla. Participa en el programa mSchools Mobilitzem l'informàtica!!, en el projecte mEducation i és avaluadora de mSchools Toolbox. Ha guanyat diversos premis com la baldufa de bronze en la VIII edició del premi edublogs espiral 2014 i el concurs d'aplicacions mòbils mSchools 2015, amb l'aplicació The blocker dissenyada pels alumnes de 4t d'ESO. És màster d'educació i TIC per la UOC, formadora de moodle, blogger i coordinadora TAC. Twitter / Linkedin / Blog
El Webinar serà moderat per Mercè Gisbert, doctora en Pedagogia i professora titular del departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, especialista en TIC’s aplicades a l’Educació. També és coordinadora del grup de recerca consolidat ARGET. És la Coordinadora del Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia FIET. Ha coordinat diversos projectes de recerca sobre TIC i educació: GET, PupitreNet (MCYT), DUCANET (MECD), SIMUL@, SIMUL@B, entre d’altres. Actualment coordina el Máster universitari oficial en Tecnologia Educativa: eLearning i Gestió del Coneixement (UM, UIB, UdL, URV) i és coordinadora URV del Doctorat interuniversitari en Tecnologia Educativa. Va ser membre del Consell Escolar de Catalunya del 2011 al 2016. Twitter / LinkedIn
Per què aquest webinar?
Aquest seminari virtual dóna continuïtat al Debat d’Educació del 05/04/2017 en el que Steven Hodas, ex Director Executiu de l’Oficina d’Innovació de Nova York, va presentar el model iZone, un projecte orientat a donar suport a l’escola pública de la ciutat en l’ús de la innovació i la tecnologia per resoldre els principals reptes de l’aprenentatge. Un dels eixos centrals de l’iZone és la connexió del mercat tecnològic, desenvolupadors i startups, amb la comunitat educativa per estimular una innovació centrada en les necessitats reals de l’aula. L’objectiu és que la innovació tecnològica respongui als reptes prioritaris de l’aprenentatge i sigui realment útil.
Properament...
Els textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca