Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Esteu aquí

Gary Orfield

Professor a la Universitat de Califòrnia i codirector del Civil Rights Project


Gary Orfield és professor d’Educació, Dret, Ciències polítiques i Planificació urbanística a la Universitat d’Ucla.
Va ser cofundador i director del Projecte de drets civils, la recerca líder d’àmbit nacional sobre els drets civils i les desigualtats racials, que es va començar a la Universitat de Harvard i després s’ha traslladat a la Universitat d’Ucla.
El professor Orfield està interessat en el desenvolupament i implantació de polítiques socials que tinguin impacte en la igualtat d’oportunitats, entenent que aquesta via millora l’èxit de la societat dels Estats Units.
A més del seu vessant com a professor i investigador, Gary Orfield ha estat implicat en el desenvolupament de polítiques governamentals. També ha estat testimoni de drets civils per al Departament de Justícia dels Estats Units.
Ha obtingut diversos reconeixements, com el premi Charles Merriam de l’Associació Americana de Ciència Política (1997) i el premi de Justícia Social en l’Educació de l’Associació Americana de Recerca sobre Educació (2007).
Publicacions recents:
Historic Reversals, Accelerating Resegregation, and the Need for New Integration Strategies (amb Chungmei Lee), UCLA Civil Rights Project/Proyecto Derechos Civiles, 29 d’agost, 2007.
Lessons In Integration: Realizing the Promise of Racial Diversity in America’s Public Schools (amb E. Frankenberg), University of Virginia Press, 2007.
Charting the Future of College Affirmative Action: Legal Victories, Continuing Attacks and New Research (amb Patricia Marin, Stella Flores i Liliana Garces), UCLA Civil Rights Project/Proyecto Derechos Civiles, juliol 2007.
Expanding Opportunity in Higher Education: Leveraging Promise (amb P. Gandara i C. Horn), SUNY Press, 2006.
The End of Keyes -- Resegregation Trends and Achievement in the Denver Public Schools, Catherine L. Horn i Michal Kurlaender. Harvard Civil Rights Project, 5 d’abril, 2006.
Denver Public School: Resegregation, Latino Style, (amb Chungmei Lee), Harvard Civil Rights Project, 24 de gener, 2006.
Latino Educational Opportunity (amb C. Horn i S. Flores), New Directions for Community Colleges, 133 (2), Spring 2006.
School Resegregation: Must the South Turn Back? (amb J. Boger), University of North Carolina Press, 2005.
Higher Education and the Color Line: College Access, Racial Equity and Social Change, (amb Patricia Marin i Catherine L. Horn), Harvard Education Press, 2005.
NCLB Meets School Realities: Lessons from the Field (amb G. Sunderman i J. Kim), 2005.
Dropouts in America: Confronting the Graduation Rate Crisis, Harvard Education Press, 2004.

Ha participat al debat...

Alternatives a la segregació escolar als Estats Units: el cas de les magnet schools

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca