Quin bagatge de coneixements, habilitats, actituds, valors i competències és necessari per a incorporar-se a la societat d'avui i de demà? Quin capital cultural hauria d'haver adquirit l'alumnat al final de l'educació obligatòria?
En un context cada vegada més internacionalitzat, si volem una societat cohesionada i preparada per a abordar els reptes del futur immediat i, alhora, un país que preservi els elements que l'identifiquen, no hauríem de girar l'esquena a la reflexió ni al debat sobre què hauria de formar part de la motxilla de continguts amb els quals els nostres fills i filles acaben l'escolarització obligatòria.
La finalitat d'aquest llibre que presenta Cèsar Coll és justament impulsar i promoure una reflexió sobre el currículum escolar per a arribar a un seguit de conclusions i propostes sobre el seu contingut i definició. El valor d'aquestes pàgines rau, especialment, en la seva perspectiva independent, i en el fet que van més enllà de les urgències que imposa la gestió quotidiana del sistema educatiu.