Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Esteu aquí

Tots els debats

Construir una escola per la generació de nadius digitals

Kirsti Lonka
2017

Com crear entorns d’aprenentatge motivadors? Els recents intents de reformar les escoles finlandeses.Síntesi d'ideesAlgunes consideracions sobre l'educació a FinlàndiaÉs un...

Com construir centres educatius resilients per afavorir l’aprenentatge de tot l’alumnat?

Boris Cyrulnik
2016

SÍNTESI D'IDEESQuè és la resiliència?La neurociència ha demostrat que després de patir una situació que ens ha provocat una agonia psíquica el cervell queda desorganitzat i no...

Revolucionar l’escola des del design thinking i el joc. Com una escola pública de Nova York transforma l’aprenentatge

Ross Flatt
2016

Síntesis d'ideesQuins són els elements del joc que són útils per a l'aprenentatge?Cal crear experiències que facin que aprendre sigui irresistible.Es tracta d'aplicar les...

The Problem Solvers: d’ensenyar a seguir instruccions, a preparar l’alumnat a identificar i resoldre problemes

Charles Leadbeater
2016

SINTESI D'IDEESLa funció de l'educació ha de ser aconseguir l'èxit en la vida, entenent l'èxit en el sentit més ampli. Però vivim en un moment de futur incert en què les...

El moviment Edcamp: una proposta d'aprenentatge entre iguals per al professorat

Kristen Swanson
2016

Síntesi d’ideesQuines són les claus perquè l’aprenentatge dels adults sigui significatiu?Aprenentatge autodirigit i autònom. Triem què volem aprendre i com volem fer-ho.Social....

School wars: l’escola pública està en perill a Europa?

Melissa Benn
2015

SÍNTESI D'IDEES«No mirem a Anglaterra, perquè no és un bon model»Quin és l'estat actual de l'educació a Anglaterra?Està marcada per criteris neoliberals. La competitivitat és l'...

Neurociència i educació: com podem jugar, aprendre i ser més creatius?

Paul Howard-Jones
2015

Síntesi d'ideesCal establir un diàleg entre neurocientífics i educadors sobretot per a trencar neuromites, unes teories que han penetrat molt entre els professors i que no tenen...

Aprenentatge cooperatiu en acció: estratègies que funcionen a l'aula

Nancy A. Madden
2015

 SÍNTESI D'IDEES Nancy Madden desenvolupa una línia de recerca des dels anys vuitanta a la Universitat Johns Hopkins amb l’objectiu de buscar accions pràctiques per a...

Pensant el futur de l'educació. 10 anys de debats amb la comunitat educativa

Núria García Quera i Júlia Martí Comas
2014

 Aquest llibre recull les reflexions de reconeguts experts internacionals del món de l'educació sobre quin és el paper de l'educació en la societat del coneixement. Una...

Social Open Learning – Poden les xarxes d’aprenentatge en línia transformar l’educació?

Philipp Schmidt
2014

Síntesi d’idees«La millor manera de predir el futur és inventar-lo»Una mirada al passat i al present de l’educacióLa imatge del professor davant d’un auditori explicant una classe...

Pàgines


Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Què t'interessa?
Filtra la teva cerca

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca