- Català
- Español
- English
Expert en innovació i creativitat
La funció de l'educació ha de ser aconseguir l'èxit en la vida, entenent l'èxit en el sentit més ampli. Però vivim en un moment de futur incert en què les tendències anteriors es barregen amb noves tendències influïdes per una alta tecnologia. Això significa viure constantment en un remolí (Leadbeater parla de màquina de rentar) del qual emergeixen «coses» noves que les persones han d'anar creant. Els infants i joves han d'estar preparats per a afrontar aquesta situació i treure'n partit encarant el futur amb possibilitats infinites.
En molts casos, es continua oferint una educació que forma les persones per a una societat industrial, amb uns coneixements estandarditzats per a feines mecàniques. Aquest tipus d'educació no aporta les habilitats per a adaptar-se a les situacions canviants marcades per una alta tecnologia que pot substituir les persones en moltes accions amb robots i algoritmes.
Ensenyem a ser robots dolents quan el que cal és formar persones més humanes que puguin fer el que els robots no poden fer: ser empàtics, col•laboratius, creatius, capaços de crear metàfores i de prendre iniciatives.
El centre de gravetat passa de seguir instruccions a resoldre problemes.
Amb la col·laboració de:
Com construir centres educatius resilients per afa...
Boris Cyrulnik |
Revolucionar l’escola des del design thinking i el...
Ross Flatt |
El moviment Edcamp: una proposta d'aprenentat...
Kristen Swanson |
Els textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca