Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

El professorat i el sistema educatiu català. Propostes per al debat


Sobre el ponent

Miquel Martínez

17/04/08 - 19.30 h

Catedràtic de Teoria de l'Educació de la Universitat de Barcelona

El debat sobre la funció pública docent és, avui, una prioritat en les agendes dels membres de la comunitat educativa. Així es va fer palès en les sessions de treball del seminari "El professorat i el sistema educatiu català", que Miquel Martínez ens presenta, juntament amb el llibre, en aquest debat d'educació.

L'anàlisi sorgeix a partir de dos supòsits o idees bàsiques: el primer és que és possible millorar la qualitat de l'educació canviant les condicions que envolten la funció docent, i el segon, que s'ha de generar, en primer lloc, més benestar en la feina del professorat. Si s'aconsegueix, tindrà una incidència directa en la millora de la qualitat.

A partir d'aquests supòsits, els professionals participants en el seminari van intentar establir quins canvis s'han de produir en el professorat i en el sistema educatiu català, aportant la seva visió i aportant idees per a aquest canvi.


Com pots seguir els
Debats d’Educació

Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Descobreix
altres idees

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca