- Català
- Español
- English
Exdirector de l’escola primària Grange (Gran Bretanya) i expert en lideratge, creativitat i canvi organitzatiu
Per a Richard Gerver, exdirector de l’escola primària Grange (Gran Bretanya) i expert en lideratge, creativitat i canvi organitzatiu, hi ha tres conceptes que marquen com han de ser les escoles del futur: viure, aprendre i riure.
Per a Gerver, «l’educació formal, clàssica, basada a superar exàmens, no crea persones creatives i innovadores preparades per al futur que els tocarà viure en el segle XXII, sinó persones que s’acostumen a ser gestionades (s’acostumen que els diguin què han d’aprendre i com ho han d’aprendre). L’educació clàssica provoca que moltes persones siguin fracassades perquè esperen ser gestionades».
El ponent dóna un exemple de canvi de tendència: «La Xina és un dels països que obté millors resultats en l’informe PISA perquè ensenya a superar exàmens».
«El repte que tenim –conclou Gerver– és crear sistemes educatius del segle XXII que ensenyin que el món és aquí per a agafar-lo i que els joves inventin el seu futur, construint entorn del somriure i de l’aprenentatge continu.»
Aquest Debat d'Educació compta amb el suport del programa Internationalization at Home de l'Obra Social "la Caixa".
Col·laborar, innovar i liderar. El futur de la pro...
John MacBeath |
Privatitzar és la solució? Reptes i tensions del f...
Henry Levin |
El paper de les famílies en la millora de l'e...
Annie Kidder |
Els textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca