Directora executiva de l’organització canadenca People for Education
Neix en un moment de crisi en el sistema educatiu. El govern no aposta per l'educació pública. Hi ha retallades, es tanquen escoles. Hi ha un fort debat molt polaritzat sobre el sistema educatiu.
Un grup de pares i mares, de diverses professions, que no són de l'àmbit de l'educació, s'agrupen sota una consigna comuna: volen que tots els nens tinguin el dret a una educació pública que garanteixi la igualtat d'oportunitats i l'equitat. L'educació pública és important per a crear les persones que en el futur desenvoluparan el país.
L'entitat neix amb una forta voluntat d'independència. Busca recursos en diferents fundacions perquè no vol dependre ni del govern ni de sindicats.
La recerca. Consideren que per a debatre sobre educació i fer propostes calen evidències empíriques sobre en quin estat es troba l'educació i quin és l'efecte de les polítiques educatives del moment. Van començar fent enquestes a totes les escoles de la regió. Ara fan informes anuals generals i per temàtiques concretes (com l'educació especial, per exemple). Les universitats s'han interessat per aquestes dades i ara també col·laboren amb People for Education.
L'entitat no pretén ser un grup de pressió sinó un espai de diàleg. Han buscat el recolzament dels mitjans de comunicació perquè consideren important que el màxim de gent conegui aquest debat. Fan recomanacions als polítics i als governs.
Donen suport als pares. Al principi van pensar que pares i mares serien proactius si se'ls donava l'oportunitat. Però es va demostrar que moltes famílies no se senten dins del sistema, no l'entenen i no entenen per què han de participar en l'educació dels fills. Per aquest motiu es va posar èmfasi en la informació als pares i, sobretot, a donar-los suport partint de la premissa que ser pare és molt complicat.
Els pares sempre han de transmetre als fills que tenen unes altes expectatives d'ells; que creuen en les seves possibilitats.
Les famílies han de parlar amb els fills de l'escola. Cal anar més enllà d'ajudar amb els deures o posar límits perquè facin les seves tasques. L'associació posa al servei dels pares un seguit de preguntes que poden servir per a generar aquest diàleg.
Desenvolupar bons hàbits de feina. Els fills han d'aprendre a superar crisis, a superar problemes, a ser persistents, a ser resolutius. Els pares els han de donar suport perquè aprenguin a ser responsables i a créixer.
Cal llegir amb els fills i gaudir del plaer de la lectura.
Auditori del MACBA. Plaça de Joan Coromines, s/n. Barcelona
Servei de traducció simultània. Accés lliure (no cal que confirmeu l’assistència). Capacitat limitada de la sala.
Segueix el debat en directe per vídeo o per Twitter amb l’etiqueta #debatseducacio o bé @UOCdirecte i @FundacioBofill.
Aquest Debat d'Educació compta amb el suport del programa Internationalization at Home de l'Obra Social "la Caixa".
Crear escoles que preparin per al futur
Richard Gerver |
Col·laborar, innovar i liderar. El futur de la pro...
John MacBeath |
Privatitzar és la solució? Reptes i tensions del f...
Henry Levin |
Els textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca