Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Esteu aquí

Educació i economia


Sobre el ponent

Martin Carnoy

21/06/05 - 19.30 h

Professor d'Educació i economia a la Universitat de Stanford

No s'ha d'acceptar el mite que l'educació permanent és possible en l'actualitat, ja que segons estudis empírics només un cert grup de persones té accés a aquesta educació permanent: és el grup de les persones més educades, concentrat entre els menors de trenta-cinc anys i que s'accentua en un perfil d'entorn econòmic alt. És aquest grup de persones el que té més accés a la posteducació formal.

Per a aconseguir més educació permanent per a tothom s'ha de posar èmfasi a crear una educació més flexible, reemplaçant l'educació formal rígida que existeix a hores d'ara.

Les empreses, a més, concentren els recursos per al perfeccionament dels treballadors en els que ja tenen més educació i contractes indefinits. En canvi, hi ha molt poca educació permanent per a la resta de treballadors. Les empreses s'estimen més que siguin les institucions les que formin aquests treballadors, per a feines immediates i amb un contracte no indefinit.


Com pots seguir els
Debats d’Educació

Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Descobreix
altres idees

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca