Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

Trajectòries escolars de l'alumnat estranger als Estats Units


Sobre el ponent

Marcelo M. Suárez-Orozco

22/05/07 - 19.30 h

Professor de globalització i educació de la càtedra Courtney Sale Ross Codirector dels estudis d'immigració de la Universitat de Nova York

En el món actual hi ha una onada migratòria sense comparació en la història de la humanitat, amb 185-200 milions d'immigrants transnacionals, sense comptar les dinàmiques migratòries internes. Als Estats Units, per exemple, des de l'any 1990 entren més d'un milió d'immigrants anuals.

La immigració transforma els països d'acollida, i alguns més que d'altres. No és igual tenir una història i una tradició de recepció d'immigració (com per exemple els Estats Units, Canadà o Austràlia) que no tenir-ne (com per exemple Espanya).

En el món de l'educació, la immigració té un efecte clar en la trajectòria escolar dels alumnes, ja que ens trobem amb diferents problemàtiques que afecten greument molts d'aquests nens: problemàtica del llenguatge, escolaritat interrompuda, problemàtiques dels pares, poca cultura d'escola, diferents models culturals o la pèrdua d'autoritat dels pares.


Com pots seguir els
Debats d’Educació

Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca