Fundació Jaume Bofill Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Pensant els reptes del futur
de l'educació a Catalunya

És possible millorar l'ensenyament?


Sobre el ponent

Jordi Pujol

05/11/07 - 19.30 h

President de la Generalitat de Catalunya 1980-2003

Canviar en positiu l'ensenyament no és gens fàcil, ni a Catalunya ni a Europa, i cal valentia política per a fer-ho. On sí que ho han fet és a països escandinaus, però aquí encara no.

L'escola pública catalana funciona bé, és un model inclusiu i cerca que l'escola sigui un factor de cohesió social, independentment de la procedència de l'alumnat. Tampoc no hi ha problemes econòmics ni d'equipament, l'únic problema és la manca de decisió política.

Hi ha tres factors que cal tenir en compte per a una reforma: la llei ha de reconèixer el paper dels mestres i tenir-los en compte a l'hora de prendre decisions, però no només a través dels sindicats, sinó també escoltant els mestres que fan classe dia a dia; hi ha d'haver un director, una persona responsable del programa educatiu, no es poden seguir, com ara, criteris espontaneistes; i cal reintroduir la moral de l'esforç en l'ensenyament, s'ha d'aconseguir motivar i exercitar la voluntat per a aprendre.


Com pots seguir els
Debats d’Educació

Subscriu-te al butlletí
Tota la informació dels propers debats
En quina llengua vol rebre el butlletí?

Descobreix
altres idees

Alguns drets reservatsEls textos publicats en aquest web estan subjectes –llevat que s'indiqui el contrari– a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria i institució que els publica). No poder ús comercial ni obres derivades. La llicència completa es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca